תקראו, שלא תגידו לא ידעתי

בטיחות עומדת מעל לכל! תזכרו, באנו להנות מהרכיבה, אבל אם לא נחזור הביתה בשלום - אין בכך כל טעם. מספיק נפגע אחד, וכל הכיף הזה יורד לטימיון!

הוראות בטיחות

בטיחות עומדת מעל לכל! אדם שלא יכבד כללים אלה יורחק מטיולי מועדון (ולצמיתות, אם יחזור על מעשיו).

נא לקרוא ולאשר את ההנחיות הבאות:

תקינות מכאנית:

  • היו אחראים על תקינות האופנוע, בדקו תקינות מכאנית של האופנוע, לחצי אוויר, שמנים, שרשרת, גלגלי שיניים ותאורה.

ניירת בתוקף:

  • היו אחראים על תוקף הביטוחים, רישיון הנהיגה ורישיון הרכב.

קצב רכיבה:

  • קצב הרכיבה עשוי להשתנות מאיטי לבינוני ועד מהיר מאוד. עם זאת, אנחנו באים להנות מהרכיבה ולא להתחרות זה בזה.
  • קצב הרכיבה הוא אישי, כל אחד והקצב שמתאים לו. במידה והקצב לא מתאים לכם, הודיעו על כך למוביל ופרשו מהרכיבה.

זהירות כללית:

  • חובת הזהירות היא עליכם ועליכם בלבד! סעו כחוק ובצורה אחראית.
  • אל תפתיעו ואל תופתעו.
  • בעת רכיבה בקבוצה אל תאיימו על רוכבים שנוסעים בקצב איטי משלכם.
  • כבדו משתמשי דרך אחרים.
  • קחו בחשבון שהגרוע מכל עלול לקרות - כולל דברים לא צפויים (פרסה של רכב על קו לבן, יציאה משטח, בלימות פתע וכו׳).
  • השאירו מרווחי בטיחות וזמני תגובה מתאימים.

שמירת מרחק:

  • שמרו על מרחק מתאים מכלי רכב אחרים.
  • קחו בחשבון התנהגויות לא צפויות של נהגים ורוכבים אחרים, ומקמו עצמכם במקום שבו לא תהיו בסכנה.
  • כשרוכבים בדבוקה שומרים מרחק, רוכבים בדירוג, ומקפידים להיראות תמיד במראה של זה שלפניכם - שידע שאתם שם, ושאתם תמיד באותה נקודה.
  • כשעוברים לרכיבה בכביש מפותל, יוצאים ממבנה מדורג ורוכבים כמו נחש. כל אחד בקו שלו. בכל מקרה, לשמור מרחק ולתת מרווח גם לטעויות של מי שנמצא לפניכם.

עקיפה:

  • לא תותר עקיפה של המוביל בשום צורה או דרך.
  • בעת עקיפת רוכב אחר האחריות היא על העוקף.
  • אין בשום פנים ואופן עקיפת רכבים משמאל לפס הפרדה לבן, אלא אם הרכב נותן לכם מקום, וניתן לעקוף אותו בתוך הנתיב.
  • אין בשום פנים ואופן עקיפות מימין - לא אופנוע אחר, ולא רכב.
  • כשרוכבים ביחד על כביש מרובה מסלולים לא עוקפים רכבים בשני מסלולים נפרדים (כלומר בשום פנים ואופן לא נוצר מצב שבו מישהו עוקף רכב משמאל, ומישהו אחר עוקף את אותו רכב מימין) ולא משנה כמה פנויים המסלולים האלה! כולם רוכבים במסלול שבו נוסע המוביל, ואחריו.

ציוד מיגון:

  • אין השתתפות בפעילות ללא ציוד רכיבה ממוגן הכולל לפחות: קסדה סגורה ורכוסה, מעיל רכיבה ממוגן, כפפות רכיבה.
  • כדאי לרכוב גם עם מכנסי רכיבה הכוללים מיגון ברכיים ושוקיים וכן עם נעלי או מגפי רכיבה ממוגנות.
  • כדאי לרכוב עם מיגון גב איכותי או וסט מתנפח (או במעיל או כפריט נפרד).
  • אם יש לכם מורכב/ת, הקפידו על ציוד מיגון ראוי גם עבורם.

המלצות:

  • מומלץ להחזיק בערכה לתיקון פנצ'רים ו/או מיכל פאסט, וכן ערכת כלים בסיסית.
  • מומלץ לעשות ביטוח צד ג' לאופנוע.
  • מומלץ לרכוש ביטוח חילוץ וגרירה לאופנוע.
  • מומלץ לעשות ביטוח תאונות אישיות עם ביטול החרגה לרכיבה על אופנוע.

כל הכתוב לעיל חל גם על הרוכב הממלא טופס זה, וגם על המורכב שלו וזאת מתוקף הצטרפותו המודעת של המורכב לפעילות. במידה והמורכב מסרב לעמוד בתנאים אלה, חובה על הרוכב לעדכן את מארגני הפעילות ולהימנע מלהגיע לפעילות עם אותו מורכב. בעצם הצטרפותו של המורכב הרי הוא מסכים להוראות אלה.

למען הסר ספק, טקסט זה מנוסח בלשון זכר, אך מיועד ומכוון לבני כל המינים והמגדרים.

הסרת אחריות

אני, החתום מטה:

א. הואיל והנני בוחר מרצוני החופשי להשתתף בפעילות מועדון רוכבי דוקאטי ישראל המאורגנת על ידי מנהלי המועדון ו/או אנשים מטעמם.
(להלן "הפעילות", "מועדון DOC ישראל" ו"המארגנים")

ב. הואיל והנני מתעתד להשתתף בפעילות זו על גבי אופנוע, וכי הנני בעל רישיון נהיגה מתאים לסוג אופנוע זה
(להלן "האופנוע"), וכי לאופנוע קיים רישיון רכב בתוקף לפי דרישות החוק (רישוי צהוב, טסט בתוקף).

ג. הואיל וידוע לי כי השתתפות בפעילות איננה כרוכה בתשלום כלשהו למארגני הפעילות והינה על בסיס התנדבותי בלבד וללא מטרת רווח, וכי כל סכום כספי שנגבה או יגבה בהקשר לפעילות זו איננו למטרת רווח של מארגני הפעילות, אלא למטרת רכישת כיבוד ושתיה, תשלום למסעדה או ספק אוכל, או כיסוי הוצאות בלבד.

ד. הואיל וידוע לי כי פעילות זו איננה נכללת במסגרת רכיבה תחרותית, מירוץ, מדידת זמנים או כל מעשה שעשוי להתפרש כחלק מחוק הספורט המוטורי - וכי היא גם איננה מהווה אימון לפני פעילות מעין זו.

ה. הואיל וידוע לי כי פעילות זו מתבצעת על פני דרכים בגבולות מדינת ישראל (דרך, רחוב, סמטה, כיכר, מעבר, גשר או מקום פתוח שיש לציבור זכות לעבור בהם) ולא על גבי מסלול מירוצים.

לפיכך הנני מצהיר ומתחייב כדלקמן:

1. ברשותי תעודת ביטוח חובה כחוק התקפה למועד השתתפותי בפעילות, ולא אשתתף בשום פעילות הכרוכה ברכיבה על אופנוע מבלי שתהא ברשותי תעודת ביטוח חובה תקפה למועד הפעילות.

2. ידוע ומובן לי כי פעילות זו הכרוכה ברכיבה על אופנוע איננה חורגת ממטרות השימוש המותרות על פי פוליסת ביטוח החובה, ועל כן אני מכוסה על פי מיטב ידיעתי והבנתי על ידי פוליסת ביטוח החובה לכל נזק גוף שעלול להיגרם לי כתוצאה מפעילות זו.
ככל שיתברר כי הכיסוי הביטוחי אינו תקף ו/או לא הוצא על ידי כיסוי כאמור - לא תהא לי במקרה זה כל עילת תביעה כלשהי בגין אף נזק גוף או אף נזק לרכוש שעלול להיגרם לי במסגרת הפעילות אל מארגני הפעילות.

3. ידוע לי והנני מסכים כי אם יגרם לי כל נזק תוך כדי רכיבה על אופנוע במהלך הפעילות - בין נזק גוף ובין נזק רכוש - לא תהא לי זכות תביעה כלפי מארגני הפעילות בגין כל נזק כאמור, והנני פוטר את מארגני הפעילות מכל אחריות לכל נזק שכזה.

4. ידוע לי והנני מסכים כי אם יגרם לי כל נזק שלא נגרם תוך כדי נהיגה באופנוע במהלך הפעילות - בין נזק גוף ובין נזק רכוש - גם במקרה כזה לא תהא לי זכות תביעה כלפי מארגני הפעילות בגין כל נזק כאמור, והנני פוטר את מארגני הפעילות מכל אחריות לכל נזק שכזה.

5. ידוע לי והנני מסכים כי השתתפותי בפעילות הינה על בסיס חברתי התנדבותי בלבד והנני לוקח על עצמי את הסיכון הכרוך בהשתתפות בפעילות זו מבלי שתיוחס למארגני הפעילות כל אחריות לכל נזק - בין נזק גוף ובין נזק רכוש - ככל שיגרם לי במהלך השתתפותי בפעילות זו.

6. הרני מצהיר כי לא קיימת כל מניעה ו/או כל הגבלה מבחינת מצב בריאותי הפיזית ו/או הנפשית העלולות להשפיע על תפקודי במהלך הפעילות, וכי לא הסתרתי מפני מארגני הפעילות כל נתון או פרט מהותיים שהינם רלוונטיים לצורך החלטתם להסכים לקבל אותי לפעילות זו.

7. במידה ומתקיימת בפעילות זו פריסה או ארוחה, ובמידה ויש לי אילו שהן מגבלות רפואיות (כגון אלרגיות) או שיקולי אמונה (דת או אחר), אדאג לעדכן מבעוד מועד את מארגני הפעילות על מגבלות אלה.
בכל ספק (ככל שיתעורר), אסור עלי לאכול מהאוכל המוגש אלא אם וידאתי מעל לספק סביר עם ספק המזון על התאמתו של האוכל המוגש למגבלותי או לאמונותי.
במידה וחלות עלי מגבלות רפואיות כאלה או אחרות בנושא המזון שעלולות לגרום לי לנזק בריאותי או אף למוות - עלי לשאת בכלי/חפצי אמצעי שיוכל לסייע לי רפואית במקרי חירום (כגון מזרק אפיניפרין, גלולות, משאף או אמצעי אחר), ובמידה ואין ברשותי אמצעי זה - אסור עלי לצרוך כל דבר מזון במהלך פעילות זו, אלא אם הבאתי אותו בעצמי לפעילות ויש לי ידיעה מוחלטת אודות מרכיביו והיעדר הסיכון הבריאותי עקב צריכת מזון זה.
במידה וחלות עלי מגבלות רפואיות כאלה או אחרות בנושא המזון, ובמידה ובחרתי כן לצרוך מזון שיהיה זמין בעת הפעילות, הרני מסיר באופן מוחלט כל אחריות למצבי הרפואי ממארגני הפעילות, וכן אני מסיר באופן מוחלט כל אחריות לכל נזק בריאותי ככל שיגרם לי במהלך צריכת מזון שסופק כחלק מהפעילות. כל האחריות על בדיקת התאמתו של המזון למגבלותי - יהיו אשר יהיו - חלות עלי ועלי בלבד.

8. בטרם חתימתי על הצהרה זו, ידוע לי והנני מצהיר כי יש באפשרותי להסתייג מכל אחד מהסעיפים המופיעים בהצהרה זו, כי יש באפשרותי להוסיף הערות לאחד או יותר מתנאי הסרת האחריות כפי שהם מופיעים לעיל. בנוסף, ידוע לי והנני מסכים כי מרגע חתימתי על הצהרה זו, לא אוכל להוסיף הערות או סייגים לאף אחד מהסעיפים המופיעים בהצהרה זו, וכי מרגע חתימתי על הצהרה זו, הרני מקבע את הסכמתי לתנאי הסרת האחריות כפי שהם מופיעים לעיל, וכי לא אוכל לבוא בטענות עתידיות על סייגים או הערות אלמלא הן הוספו במהלך מילוי הצהרה זו ובטרם חתימתי עליה.

9. ידוע לי, אני מבין ואני מאשר כי זו חובתי הבלעדית להתריע לפני השתתפותי בפעילות בפני מארגני הפעילות על כך שבחרתי שלא לקבל אחד או יותר מתנאי הצהרה זו, וכי למארגני הפעילות תינתן הזכות להחליט האם לאפשר לי להשתתף בפעילות במידה ואבחר לא לקבל אחד או יותר מתנאי הצהרה זו.

10. ידוע לי והנני מסכים שפרטי ותשובותי לשאלון זה ישמרו בקובץ גיליון אלקטרוני המאוחסן בצורה מאובטחת והמשמש את מארגני הפעילות, נתונים אלה לא יועברו לאף צד שלישי ולא ישמשו לשום מטרה - פרט לצורך תיעוד הוכחת מילוי טופס זה על ידי בעת הצורך.
במידה ואינכם מסכימים שפרטיכם ישמרו בגיליון נתונים אלקטרוני זה, עליכם לחדול ממילוי טופס זה ולבחור במילוי טופס ידני. פנו למארגני הפעילות על מנת לקבל העתק ידני של טופס זה ופעלו על פי ההנחיות שתקבלו.

כל הכתוב לעיל חל גם על הרוכב הממלא טופס זה, וגם על המורכב שלו וזאת מתוקף הצטרפותו המודעת של המורכב לפעילות. במידה והמורכב מסרב לעמוד בתנאים אלה, חובה על הרוכב לעדכן את מארגני הפעילות ולהימנע מלהגיע לפעילות עם אותו מורכב. בעצם הצטרפותו של המורכב הרי הוא מסכים להוראות אלה.

למען הסר ספק, טקסט זה מנוסח בלשון זכר, אך מיועד ומכוון לבני כל המינים והמגדרים.

מרשלים

בכל טיולי המועדון, מוביל הטיול משמיט את הרוכב שנמצא מיד לצידו בכל צומת או כיכר שבו צריך לפנות.

אם אין מרשל בצומת או בכיכר - ממשיכים ברכיבה קדימה ולא פונים מדרך הישר.

אם אתם רוכבים ומוצאים את עצמכם בצמוד למוביל, התכוננו לכך שבפנייה הבאה אתם עשויים להפוך למרשלים. אל תתנו לזה להפתיע אתכם.

המרשל צריך לעמוד בצורה בטוחה (מבלי לסכן את עצמו) ולסמן לאלה שבאים אחריו את המשך הדרך.

המרשל לא עוזב את הצומת או הכיכר עד ההגעה של המאסף, גם אם זה אומר שהוא צריך לחכות קצת עד שהמאסף מגיע.

לאחר שחרורו, המרשל לא חייב לרכוב מהר כדי לרוץ ולהדביק את הקבוצה, אלא שימשיך בדרכו בקצב שהוא רגיל ומרגיש בו בנוח. כמובן שאם יהיה צורך, הוא ימצא בדרכו את המרשל הבא שמחכה גם לו.

התברברות, טעויות בדרך

בעת תדריך הבטיחות (וגם בדף המידע של הטיול באתר) יופיעו נקודות היציאה, הפריסה (אם יש כזו) והסיום. בנוסף, תמיד יופיע ציר הנסיעה כולו, מהתחלה ועד הסוף.

מידע נוסף יופיע גם בקבוצת הוואטסאפ שתיווצר במיוחד לטובת הטיול וכן (לרוב) גם לינק למיקום חי (Live Location) של אחד המשתתפים בטיול.

במידה והגעתם לצומת או כיכר ובה לא נמצא מרשל, ואתם חושבים שטעיתם בדרך ושאין שום דרך להשיג את הקבוצה - הרימו טלפון לאחד מחבריכם ונסו לבדוק איפה הוא נמצא. אפשר גם להשתמש בכשורי ניווט בסיסיים ולהבין לאן צריך לנסוע כדי להגיע ליעד הבא, בהתאם לפרטים המופיעים בתיאור הטיול ובקבוצה.

תזכרו שבסופו של דבר אנחנו נוסעים בתוך שטחי מדינת ישראל, ובמקרה הכי גרוע - אם מצאתם את עצמכם באמצע שום מקום מבלי לדעת לאן להמשיך לנסוע - הפעילו ווייז בסלולרי וסעו לנקודת המפגש הבאה או אפילו הביתה אם אין ברירה.

אם הטיול נוסע מעבר לגבולות הקו הירוק - חובתכם היא להפעיל שיקול דעת ולא להיכנס לאזורים בהם אסורה הכניסה לישראלים (לא להיכנס לשטחי A ו- B).

דגשים לטיולי לילה

טיולי לילה, בניגוד לטיולים באור יום, דורשים תשומת לב מיוחדת:

  • הכבישים בחושך וללא תאורה נראים ומרגישים שונה מאשר באור יום. זה אותו כביש, אבל מה שמוכר לנו באור יום, שונה לגמרי בחושך. אלף פעם תעשו קטע כביש ביום, ועדין לא תכירו אותו בלילה.
  • ללא תאורה, ללא יכולת להסתכל אל תוך פניה, כל הקצב הוא הרבה יותר איטי ורגוע. נוסעים רגוע, בשיירה, כשדווקא מי שמאחור נהנה יותר מהתאורה של מי שמקדימה.
  • כמונו, הרבה חיות יוצאות לטיולים בלילה. חזירי בר, שועלים, תנים, דורבנים, ואפילו חיות גדולות יותר. הן קופצות לכביש, רצות לכביש, זוחלות לכביש, או סתם עומדות שם וברגע האחרון הן רצות דווקא לכיוון האור.
  • חובה לשמור על רכיבה מדורגת ועם מרווחי בטיחות. לא לסנוור את מי שמקדימה. בקטעי כביש מפותלים המבנה עובר לטור ארוך.
  • לא כולם רוכבים ברמה שלכם. קחו בחשבון מרווחי טעויות של מי שנוסע לפניכם או לידכם. תנו לו צ'אנס לתקן את עצמו, אבל בעיקר תנו לעצמכם צ'אנס להתמודד עם טעות שלו ולא להיכנס אחריו לקו הלא נכון, או לבלום מאוחר מדי כמוהו.
  • באזורים רבים בגליל ובנגב יש בני דודים ונהגים אחרים שעלולים לנסוע בצורה פורעת חוק. זה אומר חוסר כבוד לאחר, אי שמירה על איסור עקיפה בפס הפרדה לבן, אי מתן זכות קדימה, חציית כבישים לרוחב, פרסות, כניסה או יציאה פתאומית לשטח. יש להתייחס לכל רכב בחשדנות יתרה.
  • מרשלים לא עוזבים צומת עד לשיחרור על ידי המאסף!
  • קצב הרכיבה הוא אישי. למי שהקצב מהיר מדי או איטי מדי - תמצאו לעצמכם את המקום שבו נוח לכם בשיירה. אם הקצב ממש לא מתאים לכם, אל תסתכנו. תודיעו למישהו שאתם עוזבים וסעו בזהירות הביתה.
  • אין לעזוב טיול מבלי להודיע לפחות לאדם אחד נוסף בטיול, שלא נבזבז את כל הלילה בהמתנה למישהו שלא יגיע, או בחיפוש אחריו בתעלות.
  • רצוי שהאופנוע שלכם יהיה מצוייד בווסט זוהר מתחת למושב. מלבד העובדה שחוקית כל אחד חייב שיהיה לו כזה (וגם בודקים בטסט, ואפשר לקבל על זה דו"ח משוטר משועמם) - בלילה יש לווסטים האלה חשיבות מוגברת.
  • אם יש לכם ארגז, תיק מיכל או קומבינה אחרת - רצוי לסחוב איתכם ערכה לתיקון פאנצ'רים + לחץ אוויר/פאסט, וכן סט כלי עבודה ואמצעי תאורה טוב (פנס מצח או אחר). גם אם יש חילוץ, באסה להיתקע בצד הדרך באמצע הלילה ולחכות עד הבוקר כדי לקבל את החילוץ.