דגם הדוקאטי מולטיסטרדה ה- 100,000

דגם המולטיסטרדה פייקס פיק (בנפח 1260 סמ”ק) הזה הוא הדגם ה- 100,000 שיוצר על ידי דוקאטי. זה לקח אמנם 16 שנה להגיע לאבן הדרך הזו, אבל מאז יוצר הדגם הראשון בנפח 1000 סמ”ק בשנת 2003 ועד היום, המולטי עבר מספר מתיחות פנים וכמובן שינויים שהביאו אותו להיות הדגם המצליח ביותר בתולדות היצרן מבולוניה.

הכלי הספציפי הזה נמסר באמצע אוקטובר 2019 לידיו של קונה מאושר מדיסלדורף גרמניה על ידי מנכ”ל דוקאטי בעצמו – מר קלאודיו דומיניקלי. האופנוע הגיע עם חריטת לייזר מיוחדת על הכידון לציון המספר ההיסטורי.

דגם המולטיסטרדה של דוקאטי הוא באמת אופנוע פורץ דרך: בשנת 2010 הוא שווק תחת הכותרת “ארבעה אופנועים באופנוע אחד” – לציון העובדה שהוא מאפשר רכיבה ספורטיבית בזכות מנוע הסופרבייק הגמיש שלו, רכיבת טורינג מפנקת עם ציוד ואביזרים מהשורה הראשונה, רכיבה עירונית קלה לשימוש, וכן רכיבת שטח אגרסיבית (למען ההגינות – למי שיש את האומץ לעשות זאת).

למי שלא ראה, שווה לצפות בפרק הזה של “תעשיות על” ובו מספרים על הפיתוח והייצור של הדור הראשון של המולטיסטרדה 1200:

ב- 2012 היה זה רוכב על גבי דוקאטי מולטיסטרדה ששבר את שיא המסלול וירד לראשונה מ- 10 דקות במהלך מירוץ הפייקס פיק בקולורדו, ארה”ב. מאז מיוצר דגם מיוחד של מולטי הקרוי על שם המירוץ והמגיע מצוייד במיטב האביזרים המאפשרים לו ביצועים משופרים.

ב- 2014 היה זה האופנוע הראשון בעולם שסיפק ממשק ישיר למערכת הגנה על הרוכב בזכות מערכת ה- D|Air של דיינזה, שידעה לקבל נתונים מחיישני האופנוע כדי לנפח את הכריות במקרה של תאונה. הנה אחלה סרטון שממחיש את היתרונות של המערכת אל מול ווסט/מעיל מתנפח עצמאי, וזאת בזכות החיישנים שעל האופנוע שמשדרים את הוראת הניפוח למערכת ההגנה עוד בטרם הרוכב מתנתק מהאופנוע, וזאת בניגוד למערכת “רגילה” שבה החיישנים מוטמעים במעיל:

ב- 2015 היה זה האופנוע הראשון שסיפק מערכת תזמון שסתומים משתנה לאופנוע בזכות מערכת ה- DVT של מנוע ה- 1200 סמ”ק.

אל משפחת המולטיסטרדה הצטרף גם דגם עם מנוע בנפח 950 סמ”ק, ודגם האנדורו המיועד לרכיבות שטח אגרסיביות. כיום יש לא פחות מ- 7 גרסאות מולטיסטרדה – 2 בנפח 950, ועוד 5 בנפח 1260 סמ”ק.

בזכות שיפור תהליכי ייצור, שימוש בחלקים ובחומרים מהשורה הראשונה, ותכנון הנדסי ללא פשרות – מאפשר המולטיסטרדה של ימינו בדיקת מרווח שסתומים של 30,000 ק”מ – פי 3 מהדגם הראשון.

בשנת 2020 עומדת דוקאטי לשחרר דגם של מולטיסטרדה בנפח 1260 סמ”ק המצוייד במערכת רדאר של חברת בוש לטובת בקרת שיוט אדפטיבית.

בשנת 2021 עומד להצטרף למשפחת המולטיסטרדה גם דגם המונע באמצעות מנוע ה- V4 של החברה. פרטים על דגם זה עדיין מעורפלים בשלב זה.

אלה אבני הדרך בתולדות המולטיסטרדה:

  • 2003 – Multistrada 1000 DS
  • 2005 – Multistrada 620
  • 2007 – Multistrada 1100
  • 2010 – Multistrada 1200
  • 2012 – Multistrada Pikes Peak
  • 2015 – Multistrada 1200 DVT
  • 2016 – Multistrada 1200 Enduro
  • 2016 – Multistrada 950
  • 2018 – Multistrada 1260
  • 2019 – Multistrada 1260 Enduro