פרימיירה: תצוגת אופנועי דוקאטי לקראת עונת 2020 של ליגת הסופרבייק

כשבועיים לאחר הפרמיירה הקודמת בה הוצגו הכלים לעונת 2020 של ליגת המוטוג’יפי, הציגה היום דוקאטי את הכלים שיתחרו במירוצי הסופרבייק לעונה זו בטקס מפואר במסלול אימולה (ע”ש אנזו ודינו פרארי) באיטליה.

השנה זו השנה השניה שבה הקבוצה (הנקראת Aruba.it) תתחרה בליגת הסופרבייק עם אופנועי פניגאלה V4R. השנה סקוט רדינג מצטרף לבן קבוצתו צ’אז דייוויס. סקוט – שהיה אלוף הסופרבייק הבריטי עם ה- V4R בשנת 2019 – מחליף את אלווארו באוטיסטה שהחל את העונה שעברה בבליץ שלא היה כדוגמתו בכל היסטוריית הסופרבייק לדורותיה – 12 נצחונות רצופים על גבי ה- V4R (שהיה חדש בשנה שעברה), ובסה”כ 17 נצחונות בכל העונה. עם זאת, לצערנו בגלל הגבלות מצידה של דורנה שהפחיתה את הסל”ד המקסימלי המותר לדוקאטי, ובשילוב של שיפור משמעותי מצידם של קוואסאקי (שהובילו את הליגה בשנים שקדמו לכך) התאוששות מפתיעה של ג’ונתן רי שהחל לנצח החל מהמירוץ ה- 13, ביחד עם ירידה ביכולת של באוטיסטה, הובילה לכך שלמרות הפתיחה המזהירה דוקאטי שמטה את היתרון ולמעשה היתה זו עונה חמישית ברציפות בה ניצח רי עם ה- ZX10RR. צ’אז דייויס בעצמו מחזיק ב- 26 נצחונות ו- 50 פודיומים לאורך 7 השנים שלו בדוקאטי.

דוקאטי משתתפת בליגת הסופרבייק החל מיומה הראשון ב- 1988, וזכתה עד כה ב- 17 אליפויות יצרן, ו- 14 אליפויות רוכבים. האליפות האחרונה שבה זכתה דוקאטי היתה ב- 2011, והשנה האופטימיות גבוהה במיוחד.

הצוות יוצא לבדיקות באוסטרליה באמצע פברואר, כדי להתכונן לתחילת הליגה במסלול פיליפ איילנד בסוף פברואר.

לדוקאטי ציפיות גדולות מצמד הרוכבים ובעיקר מהאופנוע – שהוא כמובן גירסה סופר קרבית לדגמי ה- V4 ו- V4S ה”אזרחיים”, שקטפו לאחרונה את תואר “הסופרבייק הנמכר ביותר בעולם כבר שנתיים ברציפות“.