דוקאטי מציגה – מולטיסטרדה אנדורו 1260 חדש ל- 2019

בהמשך לטיזר שהופץ ברשתות החברתיות אודות אופנוע חדש שיושק לשנת 2019, חשפה אמש דוקאטי את דגם המולטיסטרדה אנדורו החדש לשנת 2019, שקיבל את מנוע ה-טסטהסטרטה בנפח 1260 סמ”ק הקיים גם בגירסה הרגילה, בגירסת ה- S ובגירסת ה-פייקס פיק של המולטיסטרדה, וגם ב-איקס דיאבל ובדיאבל החדש (שנחשף בצורה מוגבלת כאן). כן מיישר היצרן את ליין המנועים הגדולים שלו שמותקנים בכל דגמי ה- V2 של דוקאטי החל מהשנה.

דגם האנדורו שונה מדגם המולטי 1260S במגוון תחומים, ביניהם אפשר למנות את מערכת בולמים מסוג Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution המותאמת לרכיבת שטח אגרסיבית, צדודיות מאלומיניום קשיח לצידי מיכל הדלק המגינים על כל האופנוע במקרה של נפילה על הצד (אין אף רכיב פלסטיק ש”נוגע” בארץ כשהאופנוע מונח על צידו), חישוק קדמי בקוטר 19″, חישוקי שפיצים טיובלס לשני הגלגלים (מחוזקים לעומת הדגם היוצא), וכיוון שונה למנוע ולמערכות האלקטרוניקה כך שהוא יהיה מתאים יותר לרכיבה מחוץ לאספלט. בנוסף, כמו בשאר דגמי המולטיסטרדה, גם כאן קיימת מערכת Inertial Measurement Unit (או IMU) של בוש המספקת שליטה בכל מה שקשור לבלימה בפניות והטיות, וכן לבקרת ווילי, פנסי LED מתכוונים לתוך הפניה, צד צבעוני המספק שלל אינפורמציה לרוכב (עם חיבור למולטימדיה בטלפון ובקסדה, ולאפליקצייה ייעודית). המושב של האנדורו החדש הונמך מעט לתנוחת רכיבה טובה יותר, וכך גם מרכז הכובד והוא ניתן לשינוי בין 840 מ”מ ל- 880 מ”מ. גם הכידון הונמך ב- 30 מ”מ לעומת האנדורו הקודם.

אבל השינוי המהותי ביותר הוא בהספק של המנוע שמוציא כעת 158 כ”ס ב- 9500 סל”ד, ומעל 13 קג”מ של מומנט בשרני, אשר 85% ממנו זמינים כבר ב- 3500 סל”ד.

https://www.ducati.com/ww/en/bikes/multistrada/multistrada-1260-enduro

את הטאץ’ הסופי אפשר לראות בשתי סכימות צביעה חדשות – חול ואדום דוקאטי:

כל זה מתחבר להשקה המתוכננת של דוקאטי שתתקיים בתחילת נובמבר.

עריכה: שווה גם לקרוא כאן.