ההכנות לקראת Desmo Road Challenge 2020

עברנו (כנראה) בהצלחה את משבר הקורונה של 2020, ואנחנו מתכוננים לקראת אתגר Desmo Road Challenge השני. כזכור לכם, זהו אתגר שבו אנחנו הולכים לבצע מסלול של 1260 ק”מ (לא פחות ולא יותר) לאורכה ורוחבה של המדינה וכל זאת בתוך 20 שעות, ובמהלכו נעבור על פני מספר נקודות גיאוגרפיות חשובות במדינה ונזכה לאירוח ופינוקים על ידי ידידי המועדון:

מי קאסה – ורד יריחו

מוטושופ – אילת

7 עצירות תדלוק, 3 עצירות לאוכל ונשנושים קלים, 20 שעות רכיבה ברוטו. בשנה שעברה זה היה מגניב!

ההכנות לאתגר נמצאות בעיצומן. החולצות, תעודות ההערכה על ההשתתפות וכן פריטים נוספים – כולם יצאו לדפוס.

כמו בשנה שעברה הרי לפניכם רשימה שמכילה את רוב הפריטים החשובים:

ניירת

  • רישיון נהיגה
  • ביטוח חובה + צד ג’
  • ביטוח תאונות אישיות (מומלץ)
  • ביטוח גרירה (מומלץ) + מספר טלפון למוקד

האופנוע

  • בדיקת תקינות צמיגים + החלפה בזמן (לא להגיע עם צמיג כמעט גמור, הוא ייגמר לכם באמצע) + לחץ אוויר
  • בדיקת שמנים, נוזלי קירור ונוזלי בלמים
  • בדיקת שרשרת וגלג”שים + החלפה בזמן
  • בדיקת רפידות ברקס קדמי + אחורי + ניקוז אוויר במידת הצורך
  • בדיקת תאורה + איתות
  • לוודא שלוחית הרישוי לא בסכנת שבירה/נפילה
  • למי שצריך – חיזוקי ברגים וכו’

ציוד רכיבה

  • קסדה + משקף בהיר + משקף שמש (או משקף שמש פנימי)
  • מעיל רכיבה ממוגן + בטנה מחממת
  • כפפות ממוגנות
  • מכנסי רכיבה ממוגנים
  • נעלי רכיבה או מגפי רכיבה ממוגנים
  • מגן גב (נפרד או כחלק מהמעיל)
  • מגיני ברכיים (נפרדים או כחלק מהמכנסיים)
  • אטמי אזניים

ציוד אחר

  • ביגוד טרמי עליון או תחתון לשעות הקור (ויהיה קר)
  • לאלה הרגישים מאוד לקור – לשקול סט כפפות חם לשעות הקור
  • חם צוואר או כובע גרב דק לשימוש בקסדה (“באף”)
  • לא צפוי גשם, אבל שיהיה כתוב – ערכת גשם למי שצריך

אוכל ושתיה

  • חטיפי אנרגיה ו/או דברים מנחמים בעצירות. צ’ופרים, סנדוויצ’ים – כל אחד לפי הצרכים שלו
  • בקבוק מים (1.5 ליטר לאדם)
  • תרמוס קפה לחובבי הז’אנר (לא יהיה זמן לפק”ל קפה)

ציוד טיפול בתקלות

  • ערכת כלים ייעודית לאופנוע + כמה כלי עבודה נחוצים + סט איכותי של מפתחות אלן
  • מולטי-טול מסוג לדרמן או מקביל, איכותי, הכולל גם שפיץ’ פלאייר
  • ערכת תיקון תקרים – זו ההמלצה שלי לערכה מעולה
  • ערכת ניפוח (ניתן לרכוש בלוני CO2 + מתאם וונטיל בכל חנות ציוד לאופניים – ממליץ על 3-4 בלוני ניפוח)
  • בוסטר התנעה
  • 10-20 אזיקונים גדולים וחזקים במיוחד ו/או גליל דאקטייפ חזק במיוחד

שונות

  • משקפי שמש + ראייה לפי הצורך
  • תרופות יומיות למי שצריך
  • מספרי טלפון לחירום
  • טלפון לא חכם נוסף לחירום – מומלץ להחזיק טלפון “של פעם” בכיס של המעיל בדרך קבע (הם נמכרים עדיין גם בימינו בחנויות רבות במחירים של 100-200 ש”ח). הסיבה לכך היא זמן הסוללה הארוך מאוד שלו, והעובדה שהוא אינו משתמש במסך מגע אלא בכפתורים פיזיים שאותם אפשר להפעיל גם במקרה והרוכב תקוע בתעלה עם כפפות על הידיים ונמצא במצב חירום שמונע ממנו הסרת הכפפות. בנוסף, הטלפון העיקרי לעיתים עשוי להישאר מחובר לאופנוע או לעוף ממנו בשעה שהאופנוען נמצא במקום שלא מאפשר לו להגיע אל הטלפון הראשי שלו.
  • ציוד עזרה ראשונה בסיסי
  • מגבונים לחים ונייר טואלט
  • ווסט זוהר
  • אמצעי תאורה (רצוי פנס ראש)
  • רשת גומי לקשירה
  • תיק מיכל פונקציונלי ו/או תיק זנב טוב ו/או תיק זנב גדול פריק במידה ואין ארגז/ים

תיאום בין רוכבים

  • הסכמה לגבי קצב נסיעה
  • הסכמה לגבי מוביל ומאסף, ושאלת השארת רוכב כמארשל במידה ונוצרים פערים בקבוצה
  • הסכמה לגבי אי עקיפות של המוביל, אי עקיפות מימין או כל משחק אחר בתנועה
  • הסכמה לגבי עצירות ביניים, עצירות תדלוק (טווחים), עצירות לטובת צילומים, שירותים או כל דבר אחר
  • הסכמה לגבי המתנה למתעכבים ונקודות לחבירה בהמשך הדרך
  • הסכמה לגבי התנהגות במקרי חירום כמו נפילות, תקלות טכניות, תאונות, פציעות, עיכוב ע”י משטרה ועוד
  • צמדי רכיבה – גם מבחינת קצב רכיבה, אבל גם מבחינת עזרה הדדית

כספים

  • 2 כרטיסי אשראי מסוגים שונים (או להודיע לחברת האשראי לא לחסום כרטיסים שמופיעים עם חיובים במקומות שונים בארץ)
  • כרטיס תדלוק או אפליקציה שמתאימים לרוב תחנות הדלק
  • כסף מזומן (כמה מאות שקלים במידה והכרטיסים כן נחסמים)
  • מנוי במנהרות הכרמל, כביש 6 צפון וכביש 6 (ללא מנוי תשלמו יותר אם נעבור שם)

סלולרי

  • תוכנת ניווט עם נקודות עיקריות שהוגדרו במועדפים לניווט קל
  • מספרי חירום מוגדרים בחיוג מהיר
  • חברות בקבוצת וואטסאפ ייעודית של הטיול
  • מתקן לאופנוע לסלולרי (לטובת ניווט או כל מטרה אחרת)
  • דיבורית בקסדה (לא חובה, אבל אם יש, מוטב שהיא גם תכלול אפשרות לשוחח באינטרקום בין רוכבים)
  • סוללה חיצונית לטעינה (רצוי שתהיה כזו גם אם יש לכם שקע טעינה באופנוע)
  • כבל מתאים לטעינת הסלולרי
  • לחובבי המוזיקה – פלייליסט מצויין ל- 20 שעות
  • כפפות המאפשרות שימוש במסך מגע גם ללא הורדת הכפפות

תיעוד הרכיבה

למי שרוצה לתעד את המסלול, מהירויות, עצירות וכו’ יש כמה אפשרויות. לדוגמה:

  • גוגל היסטוריה – בסיסי ונחמד מאוד אם כי לא מדוייק מבחינת מהירויות וכו’. עובד אנדרואיד ואייפון, אבל אם מבוטל אצלכם, תצטרכו להפעיל.
  • אפליקציית ניטור נסיעה (כללית) כמו Geo Tracker (אנדרואיד). ממליץ מאוד, אבל כדאי להתקין ולהתאמן על השימוש כמה פעמים לפני הנסיעה כדי להבין איך זה עובד ומה האופציות.
  • אפליקצייה ייעודית לתיעוד רכיבה כמו Relive. גם כאן, מומלץ מאוד להתאמן עליה כמה פעמים לפני כדי להבין איך זה עובד.
  • אפליקציות ריצה או אופניים שונות שאתם רגילים אליהן, ואפילו שעון ניטור אם הוא יודע לעשות את זה.

לבעלי האייפון – מה ההמלצות שלכם?

שווה לציין: ישנם מכשירים (בעיקר אנדרואיד אבל לא רק) שבהם הגדרת החיסכון בסוללה גורמת לכך שהם סוגרים כל אפליקציה שעובדת אם המסך כבוי ו/או אם הטלפון נמצא בכיס. זה אומר שאפילו ווייז עלול להפסיק לעבוד וכן אפליקציות כמו אלה שהוזכרו כאן (משום מה מוזיקה לא מפסיקה). אם הטלפון שלכם מתנהג ככה, תבדקו איך לבטל את זה או איך להגדיר אותו שלא יהרוג לכם את האפליקציה.

האם יש נושאים שלא נכנסו לרשימה? חסר לכם משהו? יש לכם טיפ מדהים? השאירו בתגובות.